YAVANIE

Výrobky Yavanie pochádzajú z malej rodinnej spoločnosti, ktorej cieľom je podporovať zdravý životný štýl. Spoločnosť vyrába výživové doplnky, ktoré k tomu prispievajú, a kladie dôraz na maximálnu kvalitu zloženia všetkých výrobkov, čo vedie k dlhodobej spokojnosti ich zákazníkov a postupne aj odberateľov. Vytvoriť kvalitný výrobok v odvetví, ktoré je čiastočne zahltené výrobkami priemernej kvality, je niečo, s čím sme sa okamžite stotožnili a po úvodnom stretnutí sme sa s nadšením pustili do práce.

Zadanie zakázky

Yavanie nebol e-shop, ktorý by sme migrovali do Shoptetu z iného riešenia.Naopak, išlo o dobre zavedený obchod, ktorý trpel len po dizajnovej stránke, kde zrejme došlo k nedorozumeniu s predchádzajúcim implementátorom dizajnu, navyše v kombinácii s aktualizáciami Shoptetu a nainštalovanými doplnkami bolo v e-shope veľa chýb. Preto sme sa hneď na začiatku pustili do odstraňovania predchádzajúcich úprav a dizajn sme urobili úplne od začiatku.

Vytvorenie novej štruktúry

Skôr ako sme začali pracovať na dizajne ako takom, chceli sme e-shop sprehľadniť a urobiť ho logickejším ako doteraz. Preto sme vytvorili novú štruktúru, definovali nový strom kategórií a rozvrhli e-shop tak, aby bol prehľadný a zákazník v ňom rýchlo našiel všetky informácie a produkty.

Grafický dizajn

Keď sme si ujasnili "kostru" celého e-shopu, prišla na rad kreatívnejšia časť práce. Pripravili sme grafický návrh vrátane úvodnej stránky, kategórie a detailov produktov. Keďže Yavanie používa na štylizáciu dlhých popisov produktov doplnok POBO, v rámci našej práce sme pripravili jeden vzorový produkt so šablónou tohto doplnku, ktorý potom mohli použiť na prípravu vlastného obsahu. Celý dizajn sa niesol v duchu minimalizmu a použitia kombinácie jemných a sviežich farieb. Na dizajn sme dostali skvelú spätnú väzbu a po niekoľkých drobných úpravách sme začali kódovať

Testovanie

Všetky úpravy z grafického návrhu sme nakódovali do testovacieho e-shopu, kde sme zároveň sledovali, ako sa e-shop správa na počítači a mobile, ako je na tom s rýchlosťou a ďalšími technickými náležitosťami. Po testovaní sme opäť doladili posledné drobnosti a odovzdali ho klientovi na finálnu kontrolu. Akceptované bez výhrad, prešli sme do finále.

Nasadenie do prevádzky

Pre nasadenie do ostrej prevádzky e-shopu sme stanovili jasný termín a informovali klienta o približnej časovej náročnosti. Keďže je všetko riadne otestované, nejde o mimoriadne náročnú časť, ale v každom prípade sme ju realizovali v skorých ranných hodinách, keď e-shop nemá veľkú návštevnosť. Prístup bol uzamknutý, všetko bolo nasadené a my sme mohli slávnostne prestrihnúť pásku. My aj klient sme boli z výsledku nadšení. V takomto e-shope je jednoducho radosť nakupovať.

Tvorba designu prebiehala v 3 fázach:

Vytvorenie wireframu a informačnej štruktúry e-shopu 
Grafický návrh podoby e-shopu
Kódovanie v Shoptete, testovanie

 

Minimalizmus a príjemná kombinácia farieb

Celý e-shop sme ladili do prírodných farieb, ktoré idú ruka v ruke s charakterom predávaného tovaru. Vyhli sme sa zbytočným farebným prvkom a kombinovali sme len bielu, béžovú a hnedú farbu, na jednoduchosť sme stavili aj pri banneroch a použili sme novo nafotené fotografie produktov, ktoré sme skombinovali s jednoduchými textovými informáciami.

Záver

Od začiatku bolo jasné, že nový e-shop si vyžaduje podrobnú starostlivosť a mnohé veci bude potrebné prispôsobiť funkčne alebo dizajnovo. V rámci toho mal klient niekoľko špecifických požiadaviek, ktoré sme dokázali implementovať do jedného celku. Výsledkom je e-shop v úplne novom kabáte s vyladenými funkciami, kde je nákup tovaru nielen výrazne zjednodušený, ale aj príjemný na pohľad.

Čo na to klient

Všetko prebehlo hladko, mal som 1000 pripomienok, ktoré boli okamžite vyriešené a v rámci pôvodnej cenovej ponuky. Nemám sa na čo sťažovať, s prácou som spokojný 🙂

Pavel Bokvaj, YAVANIE