Cejlonské koření

Obchod cejlonskékoření.cz nie je obyčajný predajca, akých je veľa. Už pri úvodnom stretnutí sme mohli vidieť, že majiteľ e-shopu svojím podnikaním žije a vďaka tomu veľmi dobre vie, čo robí. Preto e-shop všetky koreniny priamo dováža a navyše ich mletie prebieha tu v Českej republike, čím je zaručená najvyššia možná čerstvosť a kvalita. Zhodli sme sa, že práve tento prístup k dovážanému tovaru je základom, na ktorom postavíme celý e-shop.

Import dát

Riešili sme prechod z veľmi zastaraného systému e-shopu, ktorý už dávno nemá to najlepšie za sebou z hľadiska dizajnu a technickej zdatnosti. Otázku migrácie dát sme vyriešili jednoducho - keďže sme museli previesť skôr vyššie desiatky produktov, klasická migrácia dát nemala ekonomický zmysel a dohodli sme sa na ručnom vytvorení produktov v Shoptete. Vzhľadom na časové možnosti to klient urobil sám podľa našich pokynov. Zároveň upravil popisy všetkých produktov a my sme potom už len nastavili presmerovanie URL adries produktov a kategórií.

Produktové fotografie

Pôvodné fotografie produktov tak trochu zodpovedali ostatnému dizajnu pôvodného e-shopu. Výrobky boli fotografované rôznymi spôsobmi - raz v ruke, raz na stole, raz pri tomto a raz pri tomto svetle. Produktová fotografia však predáva a v potravinárskom priemysle to platí dvojnásobne - zákazníci by mali na tieto výrobky dostať okamžitú chuť. Tomu nepomôže, ak výrobok niekto drží v ruke. Preto sme sa dohodli, že všetky výrobky budeme fotografovať od začiatku, jednotným štýlom, pričom sme si vopred povedali, ako by mali výsledné fotografie vyzerať a čo by mali/nemali obsahovať. Výsledok urobil na e-shope takú parádu, že v tej chvíli bolo jasné, že výsledok bude stáť za to.

Obsahová stránka e-shopu

E-shop bol od začiatku vytvorený pre znalcov a milovníkov dobrého korenia. Preto sa nezabudlo na obsah v podobe článkov vo dvoch rubrikách - Prečítajte si a Recepty. Takýto e-shop potom uľahčuje získavanie návštevníkov bez tlaku na nákup. Takéto návštevy zachytíte v remarketingu a ďalej to už určite poznáte.

Revitalizácia loga a dizajn na mieru

Ako už bolo uvedené v predchádzajúcich odsekoch, tento projekt sme začali od základov. V rámci toho sme sa dohodli aj na obnove loga, kde sme museli mať na pamäti jednu skutočnosť - bežný zákazník musí ľahko rozpoznať, že ide o originálny e-shop. V rámci toho sme výrazne neupravovali farby a ponechali/upravili sme pôvodného slona, ktorý dominoval starému logu. Zachovali sme aj pôvodný font.

Tvorba designu prebiehala v 3 fázach:

Tvorba wireframu a informačnej štruktúry e-shopu
Grafický návrh podoby e-shopu
Kódovanie v Shoptete, testovanie

 

Okrem stálych zákazníkov, ktorým nebolo potrebné e-shop špeciálne predstavovať, sme sa zamerali na dostatočné informácie pre nových zákazníkov. Preto sme kládli dôraz na rýchle oboznámenie zákazníka so spoločnosťou a jej filozofiou. Aby mu bolo v okamihu jasné, prečo sa oplatí kúpiť korenie práve tu namiesto nejakej klasiky v regáli supermarketu. Pomáhame si teda napríklad netradičným konceptom sekcie konkurenčných výhod, kde stručne opisujeme proces, ktorý zaručuje najvyššiu možnú kvalitu predávaného korenia.

Minimalizmus a príjemná kombinácia farieb

Celý e-shop sme ladili do prírodných farieb, ktoré idú ruka v ruke s charakterom predávaného tovaru. Vyhli sme sa zbytočným farebným prvkom a kombinovali sme len bielu, béžovú a hnedú farbu, na jednoduchosť sme stavili aj pri banneroch a použili sme novo nafotené fotografie produktov, ktoré sme skombinovali s jednoduchými textovými informáciami.

Záver

Od začiatku bolo jasné, že nový e-shop si vyžaduje podrobnú starostlivosť a mnohé veci bude potrebné prispôsobiť funkčne alebo dizajnovo. V rámci toho mal klient niekoľko špecifických požiadaviek, ktoré sa nám podarilo všetky zrealizovať. Výsledkom je e-shop v úplne novom kabáte s vyladenými funkciami, kde je nákup tovaru nielen výrazne zjednodušený, ale aj príjemný na pohľad.

Čo na to klient

Všetko prebehlo hladko, mal som 1000 pripomienok, ktoré boli okamžite vyriešené a v rámci pôvodnej cenovej ponuky. Nemám sa na čo sťažovať, s prácou som spokojný 🙂

Pavel Bokvaj, Cejlonské koření